نوشته شده توسط : breketid
فولاد خوزستان

فولاد خوزستان صبای قم را با سه گل بدرقه کرد

در ادامه بازی‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر ایران، امروز پنجشنبه بیستم بهمن (نهم فوریه)، دو مسابقه در تهران و اهواز انجام شد که داماش و فولاد خوزستان بر راه‌آهن و صبای قم پیروز شدند.

تیم راه‌آهن تهران که علی دایی هدایت آن را بر عهده دارد، میزبان داماش گیلان بود. این بازی که از ساعت ۱۵.۳۰ به وقت ایران، در ورزشگاه اکباتان تهران و با حضور کم‌شمار تماشاگران انجام شد، با تنها گل افشین چاووشی (دقیقه ۱۱) به سود داماش خاتمه یافت.

را‌ه‌آهن با این شکست ۲۸ امتیازی باقی ماند و تا رده سیزدهم پایین رفت اما داماش به امتیاز ۳۰ رسید و به جایگاه یازدهم صعود کرد.

در بازی دیگر امروز از ساعت ۱۶، صبای قم در ورزشگاه تختی اهواز مهمان فولاد خوزستان بود. این بازی پربرخورد که ۷ کارت زرد در بر داشت، با نتیجه ۰-۳ به سود فولاد پایان یافت.

گل‌های میزبان را مهدی مومنی (دقیقه ۷۰)، بختیار رحمانی (دقیقه ۸۳) و ساسان انصاری (دقیقه ۸۸) به ثمر رساندند.

فولاد با این برد ۳۴ امتیازی شد و تا رده ششم جدول بالا آمد. صبای قم نیز با ۴۱ امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفت.



:: برچسب‌ها: مرخصی , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

- با آغاز درگیری مسلحانه، پرسنل انقلابی نیروی هوایی برای مسلح كردن مردم در برابر نیروهای گارد، در ازای ارائه كارت پایان خدمت سربازی، یك قبضه سلاح و هفت فشنگ در اختیار آنان قرار دادند.

- تا ظهر 21 بهمن، 63 كشته به دو بیمارستان جرجانی و بوعلی انتقال داده شد، عده كشته ها و زخمی ها را از نظر كثرت هنوز نمی توان تعیین كرد.

- در ساعت 5/4 بعدازظهر كلانتری تهران نو، پس از پنج ساعت زد و خورد شدید بین مأمورین گارد و مردم، سقوط كرد. مردم و گاردی‌ها در این درگیری چندین كشته و مجروح دادند.

- از این پس، خبر سقوط كلانتری‌ها به دست مردم یكی پس از دیگری به گوش می رسد.

- كلانتری‌های مناطق تهران نو، نارمك و شهر ری، سقوط كرده و همچنین یك هلی‌كوپتر گارد در آسمان تهران ساقط شد.

- فرماندار نظامی تهران در اعلامیه شماره 40 خود، ساعات حكومت نظامی را از ساعت چهار و نیم بعدازظهر تا ساعت پنج صبح افزایش داد. پس از شدت گرفتن حملات مردم به كلانتری‌ها و پادگان‌ها، فرماندار نظامی تهران در همین روز ساعت منع عبور و مرور را تا ساعت 12 ظهر افزایش داد. یعنی مردم تنها از ساعت 12ظهر تا چهار و نیم بعدازظهر اجازه خروج از منازل خود را دارند.

- رژیم در تدارك یك كودتای نظامی است. سپهبد رحیمی، فرماندار نظامی تهران و حومه، طی دستورالعملی به یگان‌های تابعه خود، از آنها خواست تا بی‌درنگ تمامی رهبران نهضت را دستگیر و با هواپیما به یكی از جزایر منتقل نمایند. همراه این دستورالعمل، فهرستی از اسامی صدها نفر كه باید بازداشت شوند، الصاق شده است كه در رأس آنها نام حضرت امام، آیت‌الله طالقانی، مهدی بازرگان، به چشم می‌خورد. در این دستورالعمل، پیش‌بینی شده است كه دیگر رهبران نهضت كه اقدام به تحریك در مقابل این دستگیری‌ها كنند، بازداشت شوند.

- امام خمینی(ره) حكومت نظامی اعلام شده از طرف فرماندار نظامی تهران، را ملغی اعلام كردند و فرمودند: 'اعلامیه امروز حكومت نظامی خدعه و خلاف شرع است و مردم به هیچوجه به آن اعتنا نكنند ... اخطار می‌كنم كه اگر دست از این برادركشی بر ندارند و لشگر گارد به محل خودش برنگردد ... تصمیم آخر خود را به امید خدا می‌گیریم.'

- دولت موقت بدنبال فرمان امام، اعلامیه حكومت نظامی را یك توطئه خواند.

- مینی‌بوس‌ها و ماشین‌های وابسته به ستاد امام خمینی(ره)، با بلندگو، لغو اعلامیه فرماندار نظامی را در سطح تهران اعلام می كنند.

- امام خمینی(ره) در پاسخ به استفتاء افراد نیروی مسلح مرقوم فرمودند: 'قسم برای حفظ قدرت طاغوتی صحیح نیست و مخالفت با آن واجب است و كسانی كه قسم خورده‌اند باید بر خلاف آن عمل كنند.'

- جنگ خیابانی در تهران اوج بیشتری پیدا كرده و ده‌ها هزار تن از مردم در شرق تهران، در محدوده خیابان فرح‌آباد، پشت كیسه‌های شن و خاك سنگر گرفته اند.

- بدنبال تكذیب ستاد ارتش پیرامون رژه افسران نیروی هوایی در مقابل امام، محمد مفتح از جانب حضرت امام، عكس مندرج در روزنامه كیهان مبنی بر این امر را كاملا صحیح و واقعی اعلام كرد.

- ستاد امداد و سازمان ملی پزشكان، تعداد شهدا را تا ساعت 11 امشب(21 بهمن )، 126نفر و مجروحین را 634 نفر ذكر كرد.

- بازرگان در شركت نفت اعلام كرد: با استقرار دولت موقت، اعتصاب شركت نفت پایان می یابد.

- دو لایحه مبنی بر انحلال ساواك و محاكمه وزیران و غارتگران بیت المال به تصویب مجلس سنا رسید و توسط محمدعلی وارسته نائب رئیس شورای سلطنت توشیح شد و قدرت قانونی یافت .

- در حالیكه شهرهای ایران حالت جنگی به خود گرفته است، بختیار اعلام كرد اگر دولت موقت بخواهد به زور وزارتخانه ها را اشغال كند ما به وظایف قانونی خود عمل خواهیم كرد.

- بختیار در مجلس سنا به هنگام توضیح پیرامون لایحه انحلال ساواك اعلام كرد حاضر به مذاكره هستیم.

- كارگران شركت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه راهپیمائی كردند.

- بختیار در مصاحبه با كیهان انگلیسی گفت قانون اساسی اجازه هر نوع تغییری را داده است منجمله اعلام جمهوری ولی مردم باید به طور عادی به وسیله مجلس موسسان با تشكیل یك مجلس آزاد انتخاباتی اعلام جمهوری كنند. قانون همچین اجازه ای را می دهد.

- تیپ زرهی قزوین كه برای تقویت نیروهای دفاعی حكومت نظامی وارد تهران شده بود مورد هجوم مردم قرار گرفت.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

همه روزنامه های امروز یک تیتر اصلی یا یادداشت در باره شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن دارند و اغلب روزنامه ها دو روز پیش از برگزاری راهپیمایی، از شرکت گسترده مردم در آن خبر داده اند یا چنین پیش بینی کرده اند. بحث در باره لایحه بودجه، همچنان مورد توجه روزنامه هاست.

روزنامه کیهان در عنوان اصلی خود نوشته « ۲۲ بهمن همه خواهند دید ملت چگونه به میدان خواهد آمد» و روزنامه تهران امروز در عنوان اصلی خود نوشته، حضور مردم را همه خواهند دید».

روزنامه ابتکار تیتر زده « هشدار تازه بانک مرکزی به مردم» و روزنامه اعتماد در عنوان اصلی نوشته است «پرداخت وام های بی وثیقه». روزنامه جهان صنعت در تیتر اول خود با اشاره به نامه معاون رییس جمهوری به احمد توکلی نوشته «نامه افشاگریچانه پاستور برای بهارستان."

تحریم های علم آفرین

روزنامه کیهان یادداشتی دارد به قلم حسام الدین برومند با عنوان هفت گنبد افلاک صداست.

سرمقاله نویس کیهان از بی اثر بودن تحریم های علیه ایران نوشته و می نویسد: « جای شگفتی است اما واقعیتی مستند و بدون خدشه است که با وجود «تحریم ها» اکنون جمهوری اسلامی بنابر اعلام مجله علمی «نیچر» در «رشد علم» رتبه اول دنیا را از آن خود کرده و در «تولید علم» نیز بنابر گزارش منتشره از پایگاه علمی اسکوپوس در منطقه به رتبه اول دست پیدا کرده است.»

آقای برومند می نویسد « آمار دیگری که توجه جهانیان و کارشناسان را به خود معطوف کرده است رتبه نوزدهم جهانی ایران در «تولید علم» است که همه آنچه گفته شد از دل همان «تحریم ها» بدست آمده است.

نمونه بارز دیگر ایران در پیشرفت علمی، دستیابی به فناوری هسته ای است. کشوری که به لحاظ سیاسی و اقتصادی در تنگناهای شدیدی بوده و یک جنگ فرسایشی ۸ ساله را نیز پشت سر گذاشته است اکنون در شرایطی از اقتدار علمی است که رسانه های غربی نیز بدان معترف هستند.

روزنامه کیهان همچنین می نویسد « پروژه سکولاریسم در منطقه راه به جایی نبرد و دلیل آشکار آن موج اسلام خواهی در منطقه است که امروز با به زیرکشیده شدن دولت های دست نشانده و سرسپرده، این اسلام گراها هستند که به قدرت می رسند و آیا این اتفاق جز این بوده که الگوی انقلاب اسلامی تز جدایی دین از سیاست را منسوخ کرده است؟»

روزنامه کیهان سپس نتیجه گیری می کند که « وضعیت دیگر پروژه های آمریکایی- صهیونیستی مانند «خاورمیانه بزرگ» و بعد «خاورمیانه جدید» نیز که مختصات خاورمیانه ای را با پارامترهای مد نظر نظام سلطه و جبهه استکبار دنبال می کرد اکنون روشن است و به تعبیر الحیات چاپ لندن خاورمیانه جدید با مدل اسلامی و متاثر از جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است.»

سوریه و روز سیه

ماموریت روسی در سوریه عنوان سرمقاله ای است که صادق زیبا کلام برای شرق نوشته است.

آقای زیبا کلام در تحلیل سفر وزیر امور خارجه روسیه به سوریه می نویسد « احتمالا تجربه، سن و آگاهی‌های سیاسی و بین‌المللی آقای سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه آن‌قدر بود که دیروز در مسیر فرودگاه دمشق به کاخ ریاست جمهوری و دیدار با بشار اسد، خیل آن هزاران نفری را که در مسیر ایستاده بودند و پرچم‌های روسیه و سوریه را تکان می‌دادند و به نفع روسیه شعار می‌دادند را جدی نگیرد.او می‌دانست اگر همه استقبال‌کنندگان به اراده خودشان در مسیر حرکت جمع شده بودند، در بهترین حالت آن طرفداران صرفا بخشی از جمعیت سوریه بودند. بسیاری دیگر، او و کشورش را شریک اقدامات سوریه می‌دانند.»

آقای زیبا کلام می نویسد «برخلاف تصور بسیاری که فکر می‌کنند روسیه بنا دارد تا به آخر پشت بشار اسد بایستد، مسکو چنین غرضی ندارد. به همین دلیل است که وزیر خارجه‌شان (که مورد وثوق پوتین است) پس از مخالفت با طرح غربی‌ها و اتحادیه عرب در شورای امنیت، به سرعت راهی دمشق شده است. به احتمال خیلی زیاد، او سخنان بسیار محبت‌آمیز خطاب به بشار اسد ندارد. اتفاقا او رفته دمشق که به رهبران سوریه بگوید که روسیه برای آنان زمان خریده و آنان باید به سمت و سوی یک راه‌حل سیاسی بروند.»

بنابر یادداشت روزنامه شرق «بزرگ‌ترین مانع انتقال آرام حکومت اتفاقا مخالفان رادیکال و اسلام‌گرای بشار اسد در «حما» و «حمص» نیستند. بیشترین مخالفان انتقال تدریجی قدرت و برگزاری انتخابات آزاد شماری از نظامیان، رهبران حزب بعث، مسوولان امنیتی و بالاخره شخص بشار اسد است. آنان همه قدرت را می‌خواهند و حاضر نیستند دیگران را در قدرت سهیم کنند و آقای لاوروف رفته که شاید بتواند آنان را وادار کند که در جهت اصلاحات و تغییرات تدریجی حرکت کنند.»

آقای زیبا کلام در پایان چنین نتیجه می گیرد که « آنچه که از همه این ملاحظات مهم‌تر شده، خاورمیانه جدیدی است که «بهار عرب» به همراه آورده. یقینا روس‌ها هم متوجه شده‌اند که آینده خاورمیانه جدید به دموکراسی و حکومت‌های فارغ از معترضان تعلق دارد. یعنی همان سرنوشتی که از تونس آغاز شد و مصر و لیبی را در نوردید و دیگر حکومت‌های عرب را نیز نگران آینده خود کرده است.»

وحدت اجتماعی مذاهب

روزنامه ابتکار یادداشتی دارد در باره « وحدت اجتماعی مذاهب اسلامی».

روزنامه ابتکار می نویسد « وحدت شیعه و سنی یک وحدت عقیدتی نیست ـ اصلاً چنین وحدتی امکان‌پذیر نیست ـ بلکه وحدتی اجتماعی است؛ وحدت اجتماعی نیازمند فرهنگ‌سازی است».

رونامه ابتکار همچنین نوشته است «‌ باید آن حس دشمنی که میان عوام شیعه و سنی نسبت به یکدیگر وجود دارد، از بین برود. وحدت اجتماعی راه گفت‌وگوی میان مذاهب را باز می‌کند. از سویی دیگر وحدت میان مسلمانان در برابر هجوم اسلام‌ستیزانه‌ غرب، امری الزامی است؛ در این وحدت کسی از عقاید خود دست نمی‌شوید و با وجود اختلاف عقیده، در کنار هم با جبهه‌ الحاد و اسلام‌ستیزی مبارزه می‌کنند.»

هزینه مشار کت

روزنامه مردمسالاری یادداشتی دارد با عنوان ضرورتی به نام توجه به مشارکت عمومی که سیروس ارشاد آن را نوشته است.

روزنامه مردمسالاری می نویسد «‌ توجه به جایگاه مردم و ایجاد زمینه برای مشارکت عمومی همواره باید جزو اولویت های نظام اسلامی باشد تا بدین ترتیب شاهد اعتماد دوسویه بین مردم وحکومت باشیم.»

روزنامه مردمسالاری سه توصیه را به مسئولان انتخابات تذکر داده است . مردمسالاری می نویسد « اول آنکه بهتر است شورای نگهبان در مدت باقیمانده شرایط مطلوب تری برای حضور کاندیداها پدید آورد و به توصیه های مقام معظم رهبری درخصوص بررسی صلا حیت ها توجه جدی شود.دوم آنکه، دولت به عنوان مجری انتخابات، به گونه ای رفتار کند که شائبه ای در خصوص دخالت مجریان در انتخابات پدید نیاید و اصل بی طرفی در برگزاری انتخابات رعایت شود.سوم آنکه، امید است نامزدها و کاندیداهای انتخابات، در این روزها که به نحوی تبلیغات غیررسمی آغاز شده از فضای تخریب خارج شوند و اگر نشستی هم دارند به بیان دیدگاه هایشان بپردازند. چرا که انتخابات، جلوه ای عملی از مشارکت عمومی در عرصه تصمیم گیری کشور است و با نظر به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری، ضروری است فضایی مساعد برای اعتمادسازی ملی پدید آید.»

بودجه ۹۱ و بخش خصوصی

بودجه ۹۱ و بخش‌ خصوصی عنوان مقاله ای است که محمدصادق جنان صفت نوشته است.

به نوشته این روزنامه نگار تاخیر در ارائه لایحه بودجه علاوه بر پیامدهای سیاسی که ساختار و توزیع قدرت میان دولت و مجلس را از تعادل خارج می‌کند و دست مجلس را برای بررسی دقیق و بهنگام ارقام بودجه می‌بندد، در شرایط حاضر به دلیل انتخابات مجلس نهم کار را سخت‌تر کرده است.

در حالی که دولت پیوست‌های لایحه بودجه را ارائه نکرده است، فعالان صنعتی و اقتصادی چگونه می‌توانند از رویدادهای آتی باخبر شوند. در وضعی که اکنون قرار داریم، توصیه نوشته حاضر به نهادهای غیردولتی به ویژه اتاق‌های بازرگانی ایران، تهران و سایر اتاق‌ها و همچنین تشکل‌هایی که توانایی کارشناسی یا توانایی پرداخت هزینه برای به کار گرفتن کارشناسان را دارند این است که در غیاب بررسی کامل لایحه بودجه از طرف مجلس، دست به کار شده و با برپایی همایش‌ها و نشست‌های کارشناسی، لایحه بودجه ارائه شده را بررسی کنند. در غیاب این اقدام و دست روی دست گذاشتن تا بررسی لایحه در مجلس و تصویب آن، دیگر نمی‌توان کاری کرد.

بخش خصوصی ایران باید بتواند برای شناخت رفتار آتی دولت در سال ۱۳۹۱، ارقام لایحه را با دقت و وسواس علمی و همچنین با شهامت و شجاعت بررسی و ضعف‌های آنها را آشکار کند. آیا این کار انجام می‌شود؟ دست روی دست گذاشتن چاره کار نیست.

روزنامه آرمان روابط عمومی

محمود دولت آبادی در « یادداشتی برای ابراهیم یونسی» می نویسد: دیگران درباره خدمات او به ادبیات، تاریخ ادبیات و کوشش مدام در شناساندن ادبیات جهان به ماایرانیان سخن بگویند و من گواهی بدهم که ابراهیم یونسی انسانی به کمال بود در سادگی،رفاقت و مهربانی.سیمای درخشان و نیرومند یونسی، اعتماد به نفس او، واقع بینی و طنز در گفتار با آن لهجه دوست داشتنی اش وقتی خاطره ای را نقل میکرد... نه! مویه نمیکنم؛یونسی را عمیقا دوست داشتم،چه بدان هنگام که آثار ارزشمند او را میخواندم، چه بدان هنگام که می دیدمش در آن زمانه سردتر در همنشینی با احمدمحمود. ؛چه اندک باری که هوای دیدارش را کرده بودم، چه آن هر روز نشســتنش روی صندلی جلو در بیمارستانی که احمد محمود در آن بستری بود ـ چه همین دم که سوگوارش هستم و نه در چشم ها، که در دل می گریم و باز هم مثل هر بار که انسان عزیزی را از دست می دهم، خود گویه می کنم که آیا آسانتر نبود این گذران عمر بی شناختن گوهرهایی که با هر بار در گذشتنشان یکبار با ایشان میمیرم و زنده می شوم؟

کارتون خواب

کارتون خواب. سلمان طاهری/روزنامه شرق



:: برچسب‌ها: خام , بهار , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid
ماکت های اسب و گورخر

محققان برای مطالعه خود چهار ماکت را در مزرعه قرار دادند

اینکه وجه مشخصه بسیار متمایز گورخرها، یعنی پوست راه راه آنها، به چه دلیل در روند تکامل این حیوان ظاهر شده برای چند دهه موضوع بحث دانشمندان بوده است.

اکنون محققان مجاری و سوئدی می گویند که این معما را حل کرده اند.

به گفته آنها این خطوط برای دفع حشرات خونخوار است.

این گزارش در نشریه "زیست شناسی تجربی" (Experimental Biology) حاکیست که این الگوی خاص باعث می شود گورخر هدف جذابی برای حشرات نباشد.

کلید این پدیده در چگونگی انعکاس نور توسط خطوط سیاه و سفید نهفته است.

سوزان آکسون از دانشگاه لوند و از اعضای تیم تحقیق بین المللی که این مطالعه را انجام داد گفت: "ما مطالعه را با بررسی اسب هایی با پوست سیاه، قهوه ای و سفید شروع کردیم. دریافتیم که در اسب های سیاه و قهوه ای نور به صورت افقی پولاریزه می شود."

این جلوه باعث جذابیت زیاد این اسب های تیره برای حشرات شد.

این بدان معنی است که نور منعکس شده از پوست تیره اسب - که به چشمان یک حشره گرسنه می تابد - در یک سطح افقی حرکت می کند.

دکتر آکسون و همکارانش دریافتند که حشره موسوم به "مگس اسبی" یا تابانوس شدیدا جذب این امواج "مسطح" می شود.

او توضیح داد: "از یک پوست سفید نور غیرپولاریزه منعکس می شود."

امواج نوری غیرپولاریزه در هر سطحی حرکت می کنند و برای حشرات خیلی کمتر جذابند. در نتیجه اسب های سفید در مقایسه با اسب های تیره خیلی بیشتر از این مگس ها در امان هستند.

پس از این کشف بود که تیم محققان به بررسی گورخرها علاقه مند شد.

آنها می خواستند بدانند که چه نوع نوری از بدن راه راه گورخرها منعکس می شود، و این مساله چه تاثیری بر مگس ها که پرآزارترین دشمن آن است دارد.

دکتر آکسون به بی بی سی گفت: "ما یک صحنه آزمایشی درست کردیم و الگوهای مختلف را روی تخته ها نقاشی کردیم."

او و همکارانش یک تخته سیاه و چند تخته منقش به الگوهای راه راه - با عروض مختلف - را در یک مزرعه اسب در منطقه ای روستایی در مجارستان قرار دادند.

او توضیح داد: "ما چسب حشرات را روی تخته ها چسباندیم و مگس هایی که به هرکدام چسبیدند را شمردیم."

به گفته خانم آکسون تخته راه راهی که بیش از همه به الگوهای واقعی بدن گورخر نزدیک بود خیلی کمتر از بقیه مگس ها را جذب کرد، "حتی کمتر از تخته های سفیدی که نور غیرپولاریزه منعکس می کرد."

"این غافلگیرکننده بود زیرا در یک الگوی راه راه هنوز نواحی تیره که نور پولاریزه را به صورت افقی منعکس می کند وجود دارد. اما نوارها هرچه باریکتر، جذابیت آنها برای مگس ها کمتر."

تیم محققان برای بررسی واکنش مگس ها به یک هدف سه بعدی واقعی تر، چهار ماکت با ابعاد واقعی با پوستی چسبناک را در مزرعه قرار دادند - یکی قهوه ای، یکی سیاه، یکی سفید و یکی راه راه مثل گورخر.

محققان هر دو روز یک بار مگس های به دام افتاده را جمع کردند و دریافتند که ماکت گورخر کمترین مگس را جذب کرده بود.

با این حال بعضی زیست شناسان تکاملی می گویند که این مطالعه سایر توضیحات برای راه راه بودن گورخر را مردود نمی کند.



:: برچسب‌ها: پرنده , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری ' آذرتاج ' رییس جمهور آذربایجان در دیدار خود با نخست وزیر آلبانی بر توسعه مناسبات همه جانبه دو كشور در تمام بخش ها تاكید كرد.

وی تصریح كرد: اجرای قراردادها ومذاكرات بین دو كشور، زمینه های گسترش روابط جمهوری آذربایجان وآلبانی را بیش از پیش تقویت خواهد كرد.

'سالی بریشا' نخست وزیر آلبانی نیز گفت: آلبانی برای توسعه مناسبات همه جانبه با جمهوری آذربایجان اهمیت زیادی قایل است و در این سفر تلاش خواهیم كرد دو كشور روابط خود را ، توسعه دهند.

وی نتایج سفر خود را به جمهوری آذربایجان مثبت ارزیابی كرد و اظهارداشت: توسعه همكاری های سیاسی و اقتصادی به خصوص در زمینه انرژی سطح روابط دو كشور را در حد بالایی ارتقا می دهد.

در پایان این دیدار نخست وزیر آلبانی و هیات همراه در ضیافت ناهار رییس جمهور آذربایجان شركت كردند.

خاورم/1108 ** 1574



:: برچسب‌ها: درختان , زن , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

جنگ واقعی در افغانستان، جنگی نیست که با سلاح گرم در جریان است؛ بلکه جنگ اصلی تلاقی تصورات ترسناک در قلب و ذهن مردم است

سیمون کریچلی، فیلسوف معاصر بریتانیایی جهان پس از یازده سپتامبر را دنیایی ترسیم می کند که در آن زندگی بشر به طور عجیبی "امنیتی" شده است، طوری که روابط انسان ها را در هرکجای کره خاکی تحت تاثیر قرار داده است.

او می گوید: "پس از ۱۱/ ۹ جهان به سوی امنیتی کردن زندگی بشر با استفاده از مشروعیت زبان ترس پیش رفت".

در این جمله کوتاه می توان دقیقا شرایط حاکم بر ده سال گذشته را دید. شرایطی که روابط بر سه مفهوم کلیدی "امنیتی شدن"، "زبان ترس" و "مشروعیت" استوار بوده است.

انسان در هر جامعه ای چه غرب، چه شرق، یکباره خود را در وضعیت جنگی ناشناخته یافت. جنگی که این بار گویا خطوط جبهه آن نامشخص بود و دشمن می توانست همسایه کناری باشد، یا در یک کوچه پایین تر.

با صدور مجوز شورای امنیت، عملا روند "امنیتی شدن" جهان آغاز شد و "زبان ترس" مشروعیت دهنده بسیاری از مداخلات دولت ها در حیطه و حقوق شهروندان در کشورهای مختلف جهان گردید.

"جنگ های افغانستان و عراق توانستند تا حدی خط مقابله و میدان جنگ را مشخص کنند و شاید بتوان گفت که جنگ افغانستان و عراق "عینی سازی استراتژی ترس" بود؛ تا به این ترتیب از التهاب جامعه غربی کاسته شود."

معادلات یکباره تغییر کردند و کشورها نه برای حیثیت برباد رفته غرب، (یازده سپتامبر) بلکه برای کسب حیثیت، پا به میدان گذاشتند.

جورج بوش پسر با خط کشی بین "خودی" و "ناخودی" عملا وضعیتی را پدید آورد که کشورهای بی طرف جهان نیز افغانستان را سرزمینی برای کسب و تقویت مشروعیت خود بپندارند.

همان بود که مفهوم دولت نیز بار دیگر تغییر کرد و تقریبا به تعریف کلاسیک خود نزدیک شد.

دولت دیگر آن میکانیسم بروکراتیک نبود که مشروعیت خود را از طریق انتخابات کسب می کرد، بلکه دولت، اقتداری بود شاهانه که مشروعیت خود را با جنگ علیه "دشمن" کسب می کرد.

اما با این همه جنگ افغانستان و بعد از آن جنگ عراق چگونه بخشی از روند "امنیتی شدن توسط مشروعیت زبان ترس" شدند.

آنچه می توان گفت این است که جنگ های افغانستان و عراق توانستند تا حدی خط مقابله و میدان جنگ را مشخص کنند و شاید بتوان گفت که جنگ افغانستان و عراق "عینی سازی استراتژی ترس" بود؛ تا به این ترتیب از التهاب جامعه غربی کاسته شود.

استراتژی ترس در افغانستان اما ورم کرد و شایع شد. در آغاز هرچند که جنگ قدرت بین گروه های کوچک و بزرگ داخلی به پایان رسیده بود و ائتلاف شمال سرخوشانه بازگشت به کابل را پایکوبی می کرد، اما اولین جرقه های ترس در تقسیم قدرت بین خودی ها (ائتلاف شمال) و غفلت از ناخودی ها (طالبان، حقانی و حکمتیار) آغاز شد.

بقای دولت جدید، از همان اول نه بر اساس برنامه امیدوارانه و پویا، بلکه بر اساس نبود ترس سازمان یافته یعنی رژیم طالبان استوار بود.

حذف یکباره اقتدار سرکوبگر و قدرتمند طالبان می توانست فضا را آن قدر مناسب بسازد که جامعه بتواند دولت بی برنامه دیگری را بپذیرد. اما زیر خاکستر آن سرخوشی ها هنوز آتشی پا برجا بود که اکنون زبانه می کشد.

آنا توماس، خبرنگار دویچه وله، صدای آلمان به نقل از دیوید دیواداس، خبرنگار هندی می نویسد که جنگ واقعی در افغانستان، جنگی نیست که با راکت، هاوان/خمپاره و هلیکوپتر در کوه ها، دشت ها و شهرهای افغانستان در جریان است؛ بلکه جنگ اصلی تلاقی تصورات ترسناک در قلب و ذهن مردم است. اما کدام تصورات ترسناک؟

تصورات ترسناک در افغانستان چیز تازه ای نیست؛ بر خلاف غرب. تصوراتی که آب سردی بر روی وضعیت لنگ لنگان اکنون جامعه افغانی می ریزد؛ چرا که افغانستان در صد سال گذشته فرصت زیادی برای ایستادن نداشته است.

وضعیت پس از طالبان به عنوان یکی از فرصت های طلایی تاریخ این سرزمین دیده می شود، با این همه، هر وقتی که خبر "بازگشت طالبان" و "انفجار انتحاری" همزمان در کوچه های کابل صدا می کنند، مردم ابتدا به ده سال پیش نگاهی می افگنند؛ بعد بدبینانه تر به دهه نود و جنگ های داخلی و بعد به حکومت کمونیست ها و میدان جنگ سرد و بعد کودتاها و حتی نظام پادشاهی.

یعنی یک افغان نمی تواند به سادگی ریشه ترسش را از زیر خاک بیرون بکشد. ترس یک شهروند افغانستان در تاریخی گنگ، پیچیده و پر از رنج تنیده شده است.

حالا، این روزها رفت و آمد به قطر بسیار شده است. طالبان از پاکستان می روند، آمریکایی ها از واشنگتن می آیند. پاکستانی ها از اسلام آباد می روند، آلمانی ها از برلین می روند.

در این رفت و آمد اما ظاهرا هیچ کس به "ترس" پنهان و آشکار مردم افغانستان فکر نمی کند. ترسی که عملا برای کارگزاران سیاسی جهان ناشناخته است.

دیواداس اخیرا در کنفرانسی در برلین گفت: "این روزها هر کس استراتژی خود را بر اساس ترس پایه می گذارد. هند می ترسد که پاکستان میدان را ببرد. حامد کرزی می ترسد که قدرت را از دست بدهد.

"هیچ کس نمی داند پس از سال ۲۰۱۴ چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اکنون که حدود نیم میلیون نیروی مسلح خارجی (۱۴۰ هزار خارجی و حدود ۳۵۰ هزار داخلی) در افغانستان حضور دارند، اوضاع امنیتی شکننده است؛ پس از خروج نیروهای خارجی چه خواهد شد؟"

هر گروه شورشی، به شمول شاخه های متعدد طالبان، می ترسند که دیگری قدرت را برباید. ارتش پاکستان می هراسد که مبادا نتواند به اندازه کافی از فرصت به دست آمده برای نفوذ دوباره، مانند پیش از ۱۱ سپتامبر سود جوید.

رئیس جمهوری و نخست وزیر پاکستان می ترسند که مبادا آنها قدرت را به خاطر فعالیت بیشتر ارتش این کشور از دست بدهند و من می ترسم که این ترس ها باعث خشونت بیشتر، و تقویت تروریسم شود".

ترس، هنگامی در ذهن جامعه پراگنده افغانستان بیشتر رنگ می گیرد که می بینند قدرت های غربی یکی از دیگری در خروج نیروهایشان از افغانستان سبقت می گیرند.

نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه پیش قدم این برنامه شد و بعد لئون پانه‌تا وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که نقش جنگی نیروهایش در افغانستان سال دیگر به پایان می رسد.

دو انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه و آمریکا، خروج زودهنگام و پایان ماموریت نظامی نیروهای ناتو و معامله و چانه زنی ها در قطر همه و همه لحظه به لحظه بر "ترس تاریخی" یک ملت می افزاید.

هیچ کس نمی داند پس از سال ۲۰۱۴ چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اکنون که حدود نیم میلیون نیروی مسلح خارجی (۱۴۰ هزار خارجی و حدود ۳۵۰ هزار داخلی) در افغانستان حضور دارند، اوضاع امنیتی شکننده است؛ پس از خروج نیروهای خارجی چه خواهد شد؟

آیا ارتشی که طالبان می توانند با پرداخت ۱۰ دلار رشوه به آن نفوذ کنند، از هم نمی پاشد؟ سال ۲۰۱۴ حامد کرزی پس از ۱۳ سال باید از قدرت کناره گیری کند، آیا در آن جو گرگ و میش می توان انتخابات ریاست جمهوری سالمی برگزار کرد؟

چه کسی پس از او به قدرت خواهد رسید؛ آیا او توانایی استقرار نیم بند افغانستان را خواهد داشت و صدها سوال دیگر که می توان در چشم تک تک شهروندان افغانستان خواند.

در غرب اما، برای برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری دیگر "استراتژی ترس" کارآیی ندارد؛ بلکه اکنون باید از امید، روشنایی، پویایی اقتصادی و کاهش مالیات سخن راند.



:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، هیات داوران، اسامی نامزدهای بخش مسابقه مستند بلند (سینما حقیقت) سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر را در بخش های مختلف اعلام كردند كه اسامی آن به این شرح است:

** نامزدهای بهترین فیلم مستند:

- مهرجویی كارنامه چهل ساله (تهیه كننده: مانی حقیقی، فرهاد توحیدی)

- بهترین مجسمه دنیا (تهیه كننده: حبیب‌ احمدزاده)

- در جستجوی پلنگ ایرانی (تهیه كننده: فتح‌الله امیری و صداوسیمای مركز مازندران)

** نامزدهای بهترین كارگردانی:

- مهرجویی كارنامه چهل ساله (مانی حقیقی)

- بهترین مجسمه دنیا (حبیب احمدزاده)

- در جستجوی پلنگ ایرانی (فتح‌الله امیری)

- اپیزود هملت در مجموعه كهریزك چهارنگاه (محسن امیریوسفی)

- خلیج فارس (ارد عطارپور)

** نامزدهای بهترین تصویربرداری:

- وقتی ابرها پایین می‌آیند (محمد لطفیان)

- البرز (ارسطو مداحی گیوی)

- دیلمان بهشت نیاكان (محمدرضا قوام‌پور)

** نامزدهای بهترین تدوین:

- بهترین مجسمه دنیا (مجید شتی)

- اپیزود هملت در مجموعه كهریزك چهارنگاه (بهمن كیارستمی و پیمان خاكسار)

- وقتی ابرها پایین می‌آیند (معین كریم‌الدینی)

- مهرجویی كارنامه چهل ساله (بهمن كیارستمی، پیمان خاكسار و مانی حقیقی)

** نامزدهای بهترین تحقیق و پژوهش:

- 1559(محمدرضا ابوالحسنی)

- خلیج فارس (ارد عطارپور و سعید ملیح)

- در جستجوی پلنگ ایرانی (باقر نظامی بلوچی، محمدصادق فرهادی‌نیا، یزدان سینكایی، رحمان اسحاقی تیموری).

فراهنگ 2025 ** 1574



:: برچسب‌ها: کنسرت , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

خبرگزاری یونهاپ روز پنجشنبه گزارش داد: ' پارك هی تائه ' به این فساد مالی اعتراف كرده است.

این مقام كره ای پذیرفته كه در سال 2008 میلادی در جریان تبلیغات انتخاباتی حزب حاكم به شماری از نمایندگان رشوه داده است.

وی به نمایندگان رشوه داده بود تا از ریاست وی بر حزب ' گراند نشنال پارتی ' (حزب حاكم كره) حمایت كنند.

' پارك ' 74 ساله از سال 2010 میلادی ریاست مجلس كره جنوبی را برعهده داشته است.

آساق ** 275 ** 2100



:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا , 'حنا ربانی كھر' در گفت وگوی با شبكه خبری انگلیسی زبان آر تی روسیه (RT-Moscow) تاكید كرد: اقدامات آمریكا برای اجرای حملات پھپادھای جاسوسی نوعی ترویج افراط گری و ستیزہ جویی در منطقه است.

بر اساس گزارش رسانه های خبری, تازہ ترین حمله پھپادھای جاسوسی آمریكا به منطقه وزیرستان شمالی امروز پنجشنبه در پاكستان باعث به ھلاكت رسیدن سه مظنون به نیروهای شبه نظامی طالبان شد.

حنا ربانی كهر ادامه داد: حملات ھواپیماھای جاسوسی آمریكا نه تنھا غیر قانونی بودہ بلكه انجام آن در خاك پاكستان بی توجھی كامل به قوانین بین المللی است و مھمتر از آن، این اقدام نوعی ایجاد و گسترش تروریسم و افراط گری در منطقه است.

وزیر امور خارجه پاكستان تصریح كرد: اگر آمریكا با انجام یك حمله موفق به رسیدن به اھداف خود می شد، ھم اكنون نیاز به انجام این حملات به صورت بیشتر نمی شد، ولی با این وجود با بیشتر شدن این حملات تعداد قربانیان این اقدام نیز افزایش یافته و مردم بیشتری قربانی و تحت تاثیر این حملات قرار می گیرند.

وی معتقد است: پاكستان بیشترین ضربات را از اقدامات برخی قدرت ھا در جھان كه با اعمال خود منطقه را به چالش كشیدہ اند، خورده است و این مشكلات در سال ھای 1979 زمانی كه شوروی سابق در افغانستان به سر می برد، به اوج خود رسیده بود.

حنا ربانی با رد كامل اظھاراتی مبنی بر ارتباط نیروھای امنیتی پاكستان با طالبان حتی حمایت مالی از آنان، تاكید كرد: این موضوع به ھیچ عنوان ارزش بیان كردن ندارد.

وی تصریح كرد: به نظر من ھر سازمان اطلاعاتی در جھان روابط دوجانبه خود را تا سطحی با برخی از گروہ ھا برقرار كرده و آنرا نگه می دارد.

ربانی اضافه كرد: ھم اكنون ما در حال مبارزہ با گروہ ھایی ھستیم كه در حال به خطر انداختن موقعیت منطقه ھستند.

حنا ربانی كھر در سفر خود به روسیه با سرگئی لاوروف ھمتای روسی خود دیدار و دربارہ ھمكاری روسیه برای غلبه بر بحران انرژی در پاكستان بحث و تبادل نظر كرد.

به گفته مقامات روسی دولت روسیه برای ایجاد پروژہ ھای انرژی در پاكستان ابراز تمایل كردہ و ھمچنین مقامات اسلام آباد – مسكو برای ترویج ھمكاری ھای دو جانبه در بخش انرژی توافق كردند.

ربانی كھر طی دیدار با ھمتای روسی خود تاكید كرد: پاكستان نیاز به ھمكاری روسیه برای پایان دادن به بحران انرژی در كشورش است.

وزرای خارجه پاكستان و روسیه در ادامه برای گفت وگو دربارہ گزینه ھای مختلف برای توسعه روابط تجاری مسكو اسلام آباد، از جمله در زمینه تولید مشترك در بخش زغال سنگ توافق كردند.

حنا ربانی كھر گفت: وی از ھمتای روسی خود برای سفر به پاكستان دعوت كردہ و ھمچنین پاكستان و روسیه مراكز تجاری خود را برای انجام امور اقتصادی به سوی مردم دو كشور گشودہ اند.

آساق ** 1095**1566



:: برچسب‌ها: گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid
ژاوی و فابرگاس

ژاوی و فابرگاس دو گل بارسلونا برابر والنسیا را به ثمر رساندند

در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا، کوپا دل ری، بارسلونا با یک بازی برتر والنسیا را با نتیجه ۰-۲ شکست داد و به فینال این جام راه یافت.

با توجه به نتیجه یک یک این دوتیم در بازی رفت، بارسلونا در مجموع با نتیجه ۱-۳ موفق به صعود شد.

گل‌های بارسلونا در این بازی را که در نوکمپ برگزار شد، سسک فابرگاس در دقیقه ۱۵ و ژاوی هرناندز در دقیقه ۸۱ به ثمر رساندند.

لیونل مسی گرچه در این بازی موفق به گلزنی نشد، اما در پیروزی بارسلونا بسیار موثر بود.

حریف بارسلونا در فینال، اتلتیک بیلبائو خواهد بود. این تیم نیز توانست با پیروزی ۲-۶ بر میراندس به بازی نهایی برسد.

بارسلونا و اتلتیک بیلبائو با ۲۵ و ۲۳ بار قهرمانی، پرافتخارترین تیم‌ها در جام حذفی اسپانیا هستند.

فاتح سال گذشته این جام، رئال مادرید بود که توانست در فینال بارسلونا را با گل کریستسن رونالدو یک صفر شکست دهد. این جام که حاصل نخستین قهرمانی رئال پس از سه سال ناکامی بود، تنها پیروزی این تیم مقابل بارسلونا در سال گذشته بود.



:: برچسب‌ها: نور , آب , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()