به گزارش ایرنا،'غلامرضا لشكربلوكی' روز چهارشنبه در نخستین گردهمایی استانی مدیران مجتمع آموزشی و پرورشی شهری و مدارس تابعه استان قم اظهار داشت: مجتمع های آموزشی و پرورشی روستایی، از دو سال پیش آغاز به كار كرده و تمام مناطق نیز تحت تاثیر فعالیت آنها قرار گرفته است.
وی بااشاره به اینكه دوهزار و 228 مجتمع آموزشی و پرورشی در كشور وجود دارد،اضافه كرد:این مجتمع ها، هزاران مدرسه دوره ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را تحت پوشش قرار داده اند.
وی تصریح كرد: این مجتمع ها قرار است، مشكلات آموزش و پرورش را حل كنند نه اینكه خود مشكلات دیگری را بیافرینند.
معاون دفتر آموزش متوسطه راهنمایی وزارت آموزش و پرورش با تاكید براینكه به آموزش و پرورش استانها توصیه شده است تا از توسعه بی رویه مجتمع های آموزشی و پرورشی خودداری كنند، گفت: این مجتمع ها باید بر اساس برنامه محوری حركت كنند.
لشكربلوكی بااشاره به اینكه مجتمع های مزبور شرایطی را فراهم می كنند كه از امكانات استفاده مناسب شود، افزود: هوشمندسازی، ایجاد كتابخانه و آزمایشگاه های ملی، بخشی از برنامه های مجتمع های آموزشی و پرورشی است.
وی با بیان اینكه درراستای ایجاد مجتمع های شهری كه سال گذشته تشكیل شد، 32همایش استانی برگزار خواهیم كرد، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 32راه كار دارد تا از وضعیت موجود خارج شویم و به شرایط مطلوب برسیم.
این مقام وزارت آموزش و پرورش با تاكید بر اینكه مشكل اساسی در كشور، نبود روحیه تعاون و مشاركت پذیری و كار گروهی است، افزود: این امر سبب ایجاد مشكل برای بعضی مجتمع ها شده است اما اگر یك مجموعه، مدیر توانمند داشته باشد، بخش اعظم مسائل نیز حل خواهد شد.ك/2
7406 / 380/